Fysio tegoeden

Hoe het zit met vergoedingen vanuit de zorgverzekeraar en Goldcoast Fysio Woerden, leggen we je hieronder uit.

Aanvullend verzekerd fysiotherapie

Goldcoast Fysio Woerden heeft met alle zorgverzekeraars een contract. Dit betekent dat wanneer jij aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie, wij rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar. Wel is er een uitzondering voor één specifieke polis. Dit is de polis Just van CZ, deze polis hanteert andere criteria en hierdoor komen wij niet in aanmerking om jou zittingen vergoedt te krijgen.

Voor alle overige polissen van CZ is dit niet het geval en worden jouw fysiotherapiebehandelingen vergoed.

Wanneer je niet aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie

Basis verzekerd

Heb jij alleen een basisverzekering, dan kan je ook bij ons komen voor behandelingen.  Alleen worden jouw behandelingen dan niet vergoedt door de zorgverzekeraar, maar moet je deze zelf betalen.  Je ontvangt van ons een factuur via de mail en vervolgens een betaalverzoek/tikkie.

Chronische indicatie

Fysiotherapie bij een chronische aandoening wordt tot en met de 20 behandeling uit uw aanvullende verzekering betaald, of u kunt deze behandelingen zelf betalen.  Vanaf de 21e behandeling wordt fysiotherapie betaald uit de basisverzekering, vanaf dat moment geldt ook uw eigen risico. Tenzij je deze al verbruikt hebt.

Het eigen risico bedraagt standaard €385, tenzij jij deze hoger hebt gezet.

Het is altijd de moeite waard, om aan het eind van het jaar even jouw zorgverzekering onder de loep te nemen en te kijken of die in het nieuwe jaar nog op jouw situatie van toepassing is.

Heb jij vragen over jouw zorgverzekering en kom je hier niet uit, kan je ons altijd even contact en kunnen we er even samen naar kijken en je hierin adviseren.