Pijn in de nek

Wel eens last gehad van zeurende pijn in de nek? Waarschijnlijk wel, een groot deel van de mensen maakt wel eens zeurende pijn in de nek mee.

De pijn komt vaak uit de achterzijde van de nek en kan worden veroorzaakt door spieren, pezen en-/ of banden.
Deze structuren kunnen voor pijn zorgen, doordat ze zich of langere tijd in verlengde positie bevinden, of langere tijd in gespannen houding staan. Dit kan meerdere oorzaken hebben:

• Houding
  • Onvoldoende spierkracht/coördinatie van de nek en rug spieren
  • Slechte nachtrust
  • langere tijd in dezelfde positie verkeren (slaap, zithouding etc)

Pijnverlichting bij nekpijn kan door verschillende behandelmogelijkheden bereikt worden, hierbij moet gedacht worden:

• Massage, snelle verlichting door de spanning van de spieren eraf te halen
  • Dryneedling, middels een dun naaldje worden spanningsknopen uit de spier geprikt
  • Rekken, door middel van lengte op de spier te brengen haal je wat van de spanning van de spier af

De meeste klachten aan de nek, ontstaan door een verkeerde houding of dysfunctie van meerdere spieren rondom de nek/rug/schouder regio, denk hierbij aan krachtsverlies of vermindering van aansturing/coördinatie
Je lichaam houdt van bewegen en vraagt hier om, zeker bij zeurende nekpijn. Het vraagt om getraind te worden, in kracht, uithoudingsvermogen, aansturing, mobiliteit.

Ervaar je pijn in de nek of heb je vragen hierover, neem dan contact met ons op 06-83263949 of stuur een mail naar woerden@goldcoastfysio.nl